Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_157756} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
vet du hva kristoffer.
når jeg trodde jeg hadde sett det beste du hadde så kliner du til med dette.
oioioi.
-først og fremst er jo den himlen vannvittig kraftig og så massiv bredde og dybde
-komposisjonen er jo brilliant.
-måten du har jobber med bildets hjørner her er for meg svært så appelerende
-det er en viss spenning mellomdet mørke og det lyse
-det konstante og det flytende
-kontrastene er jo bare suverne.
-vinklene som strekker ser mot et fiktivt punkt i midtre høyre del av bildet er i kontrasten til den tunge mørke skyggeb i venstre hjørnet en ledende faktor i min involvering og konstruksjon av innholdet i bildet.
jeg kjøper et print av dette:-D
Kristoffer L.
Dette var rent for mye. Men tusen takk, Marius, for en tilbakemelding av det virkelig inspirerende slaget!
Det gjenstår fortsatt litt redigering på bildet, men det smetter nok gjennom nåløyet til utstillingen. Jeg ser fram til å se det - og de andre bildene - i større format på veggen (ca A3+/A2+ format). Og bestillingen din er notert! ;-)
- Kristoffer
Kristoffer L.
Hører gjerne flere meninger om dette bildet! Ros og ris er velkomment...
- Kristoffer
Kristin S.
Himmelen kommer ned. Suger meg inn i bildet med stor kraft. Jeg går ned. Flagget står heldigvis til topps. En enkel brakke reiser seg for å roe det hele. Stramme linjer. Renhet. Uforskammet enkelthet. Rotete dør. Mot sand og skyer. Renovasjon og skygger som roper om oppmerksomhet. Viktigste focal point ligger i halvsirkel i skyggen til venstre for dør. Sjø. Jeg liker det. Takk! Bare en liten tur innom. KS
Daniel M.
Spenstig skildring av Kristin S som gir meg umiddelbar prestasjonsangst med tanke på å kommentere bildet hehe og i mangel på noe lignende håper jeg det går greit at jeg rett og slett synes bildet fungerer som bare juling :)
I utgangspunktet skulle jeg tro at dette er et 'kjedlig motiv' i manges øyne, men her har du ihvertfall utnyttet det til det maksimale og det funker som sagt som bare juling.
Og som så ofte før fra din hånd(og fotografer generelt som skjønner hvilken virkning toner faktisk kan ha), så er det tonearbeidet som banker prikken over i'en. Meget bra!
-Daniel-
Christer B.
Nydelig enkelt. Henger meg på Marius i det meste han sier. Du har jo fått et ganske solid varemerke hvertfall når det gjelder tone/kontrastbehandling, der stiller du i en egen klasse. Liker enkelheten her og den uforklarlige skyggen på bakken. Lekkert.
Kristoffer L.
Tusen takk for nye, hyggelige kommentarer! Jeg setter helt klart pris på å høre dette!
Ettersom toner og kontraster er nevnt - ja, jeg legger vekt på slikt. Alt for ofte opplever en at ellers gode bilder blir ødelagt av utbrente høylyspartier, eller for svake eller for sterke kontraster.
Akkurat som i det våte mørkerommet, mener jeg at tone- og kontrastbehandling er det viktigste vi foretar oss med et bilde vi arbeider med.
Tiden en bruker på tone- og kontrastbehandling er liten, så enkle og gode verktøy som vi i dag har til rådighet. Derfor mener jeg at det er vår forbannede plikt å prioritere dette, ettersom det har så avgjørende betydning for det ferdige bildets kvaliteter. (Forutsetningen for god tonebehandling er et best mulig eksponert bilde - et tema for seg selv.)
Om jeg skal være litt selvkritisk: I dette bildet (som nevnt er det bare er et utkast, og ikke en ferdig versjon) bør det nok gå an å hente enda mer detaljer ut fra det lyseste partiet på himmelen...
- Kristoffer
Torunn Maria H.
Heisann!
Hella bildet litt til venstre?
Likte godt bildet. Det er så enkelt, men alikavel med mange faktorar som skapa eit spennande motiv. Eit motiv som går mange fotografar forbi.
Eg likte at himmelen hadde sopass sterke kontrastar i seg, den gjer bildet meir levande og dramatisk i kontrast mot dei ''stramme'' linjene i nedre del av bildet.
Tusen takk for kommentar på mitt bilde!
Mvh, Torunn :)
Egil E.
Jess og jess! Absolutt interessant dette...Flere spennende elementer satt i en helhet som fryder øyet. Håper på at en ''urufsete'' og ferdigstilt versjon en gang blir vist?
Hans Jacob H.
Spennende med skyggen i forkant (eller er det sjateringer i asfalten) som danner en slags papirfuglaktig form, med kumlokket som øye. Det er vel den som gjør bildet spesielt for meg. Rar stemning med alle søppelbøttene på rad og den nakne brakken. Himmelen nevner du selv, litt vel utbrent kanskje, men så var det vel bare en skisse da.
Kristoffer L.
Tusen takk for nye og nyttige tilbakemeldinger!
- Kristoffer
Oda Lystrup H.
jeg sier ikke annet enn at dette synes jeg var veldig bra og at jeg er hjertens enig med marius nilsen
Gunnar G.
Svært bra bilde. Men Kristoffer, har du vurdert en enda sterkere begrensing av bildets høyre del, som egentlig ligger utfor bildets sentrale opplevelsesområde? Jeg har selv prøvd beskjæring av bildet ditt fra høyre, og er kommet til at hvis dette hadde vært mitt bilde, så ville jeg lagt høyre kant like inntil der sjøen og haugen møtes. Denne beskjæringen vil også fjerne det ganske lyse partiet i skyen, som egentlig bare trekker blikket vekk fra hovedmotivet, og følgelig burde vært retusjert bort uansett. En slik strammere beskjæring vil gjøre at bildets vertikale midtlinje vil gå akkurat i kant med hyttas venstre side. I tillegg vil det mørke feltet i asfalten/forgrunnen få en bedre avslutning til høyre.
Gunnar
Kristoffer L.
Tusen takk for nye kritikker, og en spesiell takk til Oda Veronika for anbefaling av bildet!
Gunnar: Jeg setter pris på beskjæringsforslaget ditt, og på at du har gått såpass mye inn i bildet. Jeg har sett på det, men kommer sannsynligvis til å bevare utsnittet slik det er. Det er sikkert flere måter å få balanse i bildet på; min har vært å plassere elementene slik at avstanden fra venstre kant til venstre søppelkasse er lik avstanden fra høyre kant til høyre hjørne på skuret. Dessuten vil jeg gjerne ha med mest mulig av de skålformede skyene til høyre for skuret. De lyse feltene - både det store i midten og det lille til høyre - kommer jeg til å dempe noe ned. Kanskje kommer jeg til å legge inn en ny versjon av bildet etterhvert...
- Kristoffer
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
når jeg trodde jeg hadde sett det beste du hadde så kliner du til med dette.
oioioi.
-først og fremst er jo den himlen vannvittig kraftig og så massiv bredde og dybde
-komposisjonen er jo brilliant.
-måten du har jobber med bildets hjørner her er for meg svært så appelerende
-det er en viss spenning mellomdet mørke og det lyse
-det konstante og det flytende
-kontrastene er jo bare suverne.
-vinklene som strekker ser mot et fiktivt punkt i midtre høyre del av bildet er i kontrasten til den tunge mørke skyggeb i venstre hjørnet en ledende faktor i min involvering og konstruksjon av innholdet i bildet.
jeg kjøper et print av dette:-D
Det gjenstår fortsatt litt redigering på bildet, men det smetter nok gjennom nåløyet til utstillingen. Jeg ser fram til å se det - og de andre bildene - i større format på veggen (ca A3+/A2+ format). Og bestillingen din er notert! ;-)
- Kristoffer
- Kristoffer
I utgangspunktet skulle jeg tro at dette er et 'kjedlig motiv' i manges øyne, men her har du ihvertfall utnyttet det til det maksimale og det funker som sagt som bare juling.
Og som så ofte før fra din hånd(og fotografer generelt som skjønner hvilken virkning toner faktisk kan ha), så er det tonearbeidet som banker prikken over i'en. Meget bra!
-Daniel-
Ettersom toner og kontraster er nevnt - ja, jeg legger vekt på slikt. Alt for ofte opplever en at ellers gode bilder blir ødelagt av utbrente høylyspartier, eller for svake eller for sterke kontraster.
Akkurat som i det våte mørkerommet, mener jeg at tone- og kontrastbehandling er det viktigste vi foretar oss med et bilde vi arbeider med.
Tiden en bruker på tone- og kontrastbehandling er liten, så enkle og gode verktøy som vi i dag har til rådighet. Derfor mener jeg at det er vår forbannede plikt å prioritere dette, ettersom det har så avgjørende betydning for det ferdige bildets kvaliteter. (Forutsetningen for god tonebehandling er et best mulig eksponert bilde - et tema for seg selv.)
Om jeg skal være litt selvkritisk: I dette bildet (som nevnt er det bare er et utkast, og ikke en ferdig versjon) bør det nok gå an å hente enda mer detaljer ut fra det lyseste partiet på himmelen...
- Kristoffer
Hella bildet litt til venstre?
Likte godt bildet. Det er så enkelt, men alikavel med mange faktorar som skapa eit spennande motiv. Eit motiv som går mange fotografar forbi.
Eg likte at himmelen hadde sopass sterke kontrastar i seg, den gjer bildet meir levande og dramatisk i kontrast mot dei ''stramme'' linjene i nedre del av bildet.
Tusen takk for kommentar på mitt bilde!
Mvh, Torunn :)
- Kristoffer
Gunnar
Gunnar: Jeg setter pris på beskjæringsforslaget ditt, og på at du har gått såpass mye inn i bildet. Jeg har sett på det, men kommer sannsynligvis til å bevare utsnittet slik det er. Det er sikkert flere måter å få balanse i bildet på; min har vært å plassere elementene slik at avstanden fra venstre kant til venstre søppelkasse er lik avstanden fra høyre kant til høyre hjørne på skuret. Dessuten vil jeg gjerne ha med mest mulig av de skålformede skyene til høyre for skuret. De lyse feltene - både det store i midten og det lille til høyre - kommer jeg til å dempe noe ned. Kanskje kommer jeg til å legge inn en ny versjon av bildet etterhvert...
- Kristoffer