Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_171047} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
When looking at this - and other - of your images, it makes me feel very much like a real amateur - which isn't a problem, but it leads to a problem - the trouble of an adequate reaction.
Since this nothing, what might be solvable in short terms, the backup approach is the position of a pure consumer, observer - connoisseur in this specific case.
Assuming that you would aim for feedback of the more constructive kind, others will hopefully deliver this, while I settle differently.
From time to time portraits are posted here, portraits with the quality of making us believe that we are able to sense a touch of the individual personality - since they are very close.
Often this is achieved by blending out everything around, a full focus, concentrated view into the face.
In this specific case, the astonishing impression of a close contact is reached - without isolating the face; which we tend to describe as ''the'' key to unlock ''personality''.
The situation, surrounding is absolute part of the image, even though it is clearly organized, orchestrated - but not neglected.
The controlled attention, devoted towards the person behind the camera - since I believe that the question who is doing this photo is part of the result, - mirrored in the look of the child pictured, is tanning the impression we/ I / the viewer gets - no smile, no game, no pose - impression-wise an unfiltered view into the face ( personality ? ) of this kid.
Of course, such a sentence does incl. more question-marks than actually valid statements - but as a starting point in order to access someone in a pure visual manner as good as it gets.
As per a photo, I can't react differently than enjoying the total composition, the satisfaction to believe in an open image with a source of light in the background - again, instead of closing in, hiding light as dangerous for the light-balance - the deck of cards in her hands, also a potential explanation for her concentrated expression - the strength of her expression, supported by a almost aggressive exposure ( in the sense that it is working with strong, opposing contrasts, rather than an even, leveled approach).
In addition comes the format square and balanced not requiring artistic eyes to connect to the totality of the image, before start wandering around inside the picture.
It has a very touching, independent appeal it doesnt come across as picturing a kid, styled as cute or similar, tanned by our impression of how kids should look like, because we associate a childish look with a specific state of mind.
It is an image of personality about the same and it is a good one (imo)
You might know, or not this guy who, in my mind has being able to make images with similar qualities : http://www.stefan-rohner.net/
Olav L.
Fantastisk herlig!
Nydelig uttrykk, som sammen med kortene i hånda hennes, er med på å skape en aldeles nydelig stemning.
Det tekniske er jo også av ypperste kvalitet her.
Jeg bøyer meg i støvet.
Eyvind R.
Et godt barneportrett med fint ansiktsuttrykk og fin belysning i ansiktet. Bra!
MVH Eyvind
Åsmund I.
Dette likte jeg godt. Et fint uttrykk, flott lys og en god stemning. Kortene og ansiktet skaper mye av stemningen her, og sammen med lyset blir det meget pent. Det tekniske er bra, fin skarphet og god bakgrunn. Eneste jeg ikke er såååå begeistret for er den store hvite firkanten i bakgrunnnen. Et vindu? Uansett, den blir veldig dominant og tiltrekker seg mye oppmerskomhet. Alt i alt, meget bra.
Mvh Åsmund
Hans Jacob H.
Jeg synes det meste stemmer her. En velbalansert komposisjon og et flott lys som gir fine kontraster i ansikt og dybde ellers i bildet. Du har en egen evne til å fange stemninger og ''fryse'' situasjoner, uten at det virker oppstillt eller unaturlig.
Avsluttet .
Når jeg ser på bildene dine er det ord som ekte, troverdig, menneskelig som dekker det jeg føler. Dette intet unntak. Et nydelig bilde.
Inge
Dag J.
Vakkert og direkte. Blikket er intens og skaper veldig fin kontakt.
Kanskje en skulle sett ørlite mer kontrastomfang i ansiktet som fremstår litt grått, men jeg er litt usikker. Uansett er det pirk.
Christian H.
Lite som er så fint som naturlig lys. Jentas uttrykk og antall kort på hånda forteller meg en historie, altså er bildet velykket. Underskriver på Hans Jacobs siste og Inges første setning. Finner ingenting å sette fingern på og det irriterer meg litt.
Erlend M.
Stilig. Komp, toner og uttrykk sitter så det holder. Men synes nok vinduet er litt for dominerende, og konkurrer veldig i forhold til ansikt og kort.
Amund Blix A.
Å kommentere etter Georg K er som å hoppe etter Wirkola... :-)
Det er aldeles nydelig, men jeg ville ha brent inn vinduslyset mer, det tar litt mye oppmerksomhet.
Mvh
Amund
Espen A. I.
Som vanlig meget godt arbeid fra din side!
Perfekt lys som kaster flotte skygger i jentas ansikt, nydelig..
Aldeles nydelig
mvh Espen
Knut-Inge J.
Så mange, mange takk, alle sammen, for hyggelege og inspirerande tilbakemeldingar og synspunkt. Takk for anbefaling, OLS. Det varmar - og det gjer meg ydmyk...
Takk også for forslag til justeringar - eg har merka meg alle.
Georg: Er overvelda av din evne og ikkje minst bruk av tid til å gå i dybden og reflektere rundt andre sine bilder! Tar av meg hatten, bukker djupt og seier:Tusen takk!
Arne S.
Det lave standpunktet forsterker kontakten med jenta. Blikket og hendene/ kortstokken bidrar ytterligere til nok et helstøpt bilde fra dag.
Applaus!
Avsluttet .
Meget vakkert på en dyster måte!
Skulle ønske jeg hadde mer å bidra med,
men dette var rett og slett nydelig!
--Andreas
Tove E.
Portrettene dine er i en klasse for seg. Personlige - uten å være private, nære - uten å være påtrengende, hverdagslige - uten å være ordinære.
Dette synes jeg er et av de beste jeg har sett fra din side. Jentas ansiktsuttrykk er fascinerende. Det forteller alt - og ingenting. Bakgrunnen er mangetydig. Totalopplevelsen er som en bok som ikke har noen slutt, men som man likevel ikke klarer å legge fra seg.
Det jeg liker best ved det tekniske, er at det er et tydelig skille mellom forgrunn og bakgrunn. Så og si hele jenta er i fokus, og bakgrunnen gjengis passe uskarp. Ikke for mye, og ikke for lite.
Takk for en fin bildeopplevelse!
Knut-Inge J.
Tusen takk, Arne, Andreas og Tove.
Afzal H.
Hei!
For meg er det en kobling mellom kortene i hånden og det anonyme, litt seriøse uttrykket. Det virker som om konsentrasjonen, tankene, er i spillet, mens hun, kanskje litt motvillig poserer for fotografen.
Uansett, jeg synes det er et utrolig flott portrett!
mvh
afzal
Knut-Inge J.
Takk for hyggelig, reflektert innspill, Afzal.
Danny T.
Helt rått Knut-Inge!!!
S. N.
Portrettene dine er inspirerende,
og dette er intet unntak.
Du har tilstedevaerelse i bildene dine, dette er et intenst og naturlig oeyeblikk. Veldig bra.
silje
Knut-Inge J.
Tusen takk, Danny og Silje - veldig hyggelig!
Kristoffer L.
Her er nok det meste allerede sagt, og godt sagt også.
Som så ofte før viser du at du er i berøring med noe nært og umiddelbart i portrettene dine - dette er pur tilstedeværelse, og den smitter lett over på betrakteren. Blikkontakten er helt vesentlig. Dette er ikke et bilde av en jente som spiller kort, men av en jente som betrakter deg, like mye som du betrakter henne. Et menneske, et helt bevissthetsunivers. Og vi får gløtte inn i en liten flik av det...
Ønskeligheten av en viss nedtoning av vinduet er nevnt av flere, og jeg sier meg enig i det. Er også litt usikker på tonebehandlingen (det kan bl.a. virke som om det er veldig lite mellomtoner i bildet), men kanskje kan nyanser ha gått tapt under innscanningen?
Dette til tross, bildet er veldig robust. Det slår seg gjennom av egen kraft, for å si det slik. ;-)
- Kristoffer
Knut-Inge J.
Tusen takk, Kristoffer. Setter stor pris på dine utførlege innspel og betraktningar!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Since this nothing, what might be solvable in short terms, the backup approach is the position of a pure consumer, observer - connoisseur in this specific case.
Assuming that you would aim for feedback of the more constructive kind, others will hopefully deliver this, while I settle differently.
From time to time portraits are posted here, portraits with the quality of making us believe that we are able to sense a touch of the individual personality - since they are very close.
Often this is achieved by blending out everything around, a full focus, concentrated view into the face.
In this specific case, the astonishing impression of a close contact is reached - without isolating the face; which we tend to describe as ''the'' key to unlock ''personality''.
The situation, surrounding is absolute part of the image, even though it is clearly organized, orchestrated - but not neglected.
The controlled attention, devoted towards the person behind the camera - since I believe that the question who is doing this photo is part of the result, - mirrored in the look of the child pictured, is tanning the impression we/ I / the viewer gets - no smile, no game, no pose - impression-wise an unfiltered view into the face ( personality ? ) of this kid.
Of course, such a sentence does incl. more question-marks than actually valid statements - but as a starting point in order to access someone in a pure visual manner as good as it gets.
As per a photo, I can't react differently than enjoying the total composition, the satisfaction to believe in an open image with a source of light in the background - again, instead of closing in, hiding light as dangerous for the light-balance - the deck of cards in her hands, also a potential explanation for her concentrated expression - the strength of her expression, supported by a almost aggressive exposure ( in the sense that it is working with strong, opposing contrasts, rather than an even, leveled approach).
In addition comes the format square and balanced not requiring artistic eyes to connect to the totality of the image, before start wandering around inside the picture.
It has a very touching, independent appeal it doesnt come across as picturing a kid, styled as cute or similar, tanned by our impression of how kids should look like, because we associate a childish look with a specific state of mind.
It is an image of personality about the same and it is a good one (imo)
You might know, or not this guy who, in my mind has being able to make images with similar qualities : http://www.stefan-rohner.net/
Nydelig uttrykk, som sammen med kortene i hånda hennes, er med på å skape en aldeles nydelig stemning.
Det tekniske er jo også av ypperste kvalitet her.
Jeg bøyer meg i støvet.
MVH Eyvind
Mvh Åsmund
Inge
Kanskje en skulle sett ørlite mer kontrastomfang i ansiktet som fremstår litt grått, men jeg er litt usikker. Uansett er det pirk.
Det er aldeles nydelig, men jeg ville ha brent inn vinduslyset mer, det tar litt mye oppmerksomhet.
Mvh
Amund
Perfekt lys som kaster flotte skygger i jentas ansikt, nydelig..
Aldeles nydelig
mvh Espen
Takk også for forslag til justeringar - eg har merka meg alle.
Georg: Er overvelda av din evne og ikkje minst bruk av tid til å gå i dybden og reflektere rundt andre sine bilder! Tar av meg hatten, bukker djupt og seier:Tusen takk!
Applaus!
Skulle ønske jeg hadde mer å bidra med,
men dette var rett og slett nydelig!
--Andreas
Dette synes jeg er et av de beste jeg har sett fra din side. Jentas ansiktsuttrykk er fascinerende. Det forteller alt - og ingenting. Bakgrunnen er mangetydig. Totalopplevelsen er som en bok som ikke har noen slutt, men som man likevel ikke klarer å legge fra seg.
Det jeg liker best ved det tekniske, er at det er et tydelig skille mellom forgrunn og bakgrunn. Så og si hele jenta er i fokus, og bakgrunnen gjengis passe uskarp. Ikke for mye, og ikke for lite.
Takk for en fin bildeopplevelse!
For meg er det en kobling mellom kortene i hånden og det anonyme, litt seriøse uttrykket. Det virker som om konsentrasjonen, tankene, er i spillet, mens hun, kanskje litt motvillig poserer for fotografen.
Uansett, jeg synes det er et utrolig flott portrett!
mvh
afzal
og dette er intet unntak.
Du har tilstedevaerelse i bildene dine, dette er et intenst og naturlig oeyeblikk. Veldig bra.
silje
Som så ofte før viser du at du er i berøring med noe nært og umiddelbart i portrettene dine - dette er pur tilstedeværelse, og den smitter lett over på betrakteren. Blikkontakten er helt vesentlig. Dette er ikke et bilde av en jente som spiller kort, men av en jente som betrakter deg, like mye som du betrakter henne. Et menneske, et helt bevissthetsunivers. Og vi får gløtte inn i en liten flik av det...
Ønskeligheten av en viss nedtoning av vinduet er nevnt av flere, og jeg sier meg enig i det. Er også litt usikker på tonebehandlingen (det kan bl.a. virke som om det er veldig lite mellomtoner i bildet), men kanskje kan nyanser ha gått tapt under innscanningen?
Dette til tross, bildet er veldig robust. Det slår seg gjennom av egen kraft, for å si det slik. ;-)
- Kristoffer